петак, 19. децембар 2008.

Express supa-"sramota" za jednu domaćicu!

Ako može Nigella, mogu i ja! Dobro, samo što je ona žena sa neverovatnom karijerom, iza sebe ima brdo napisanih knjiga o kuvanju, nekoliko emisija na TV-u, liniju posuđa, gostovanja, putovanja i plus dvoje dece! Njoj se može i oprostiti express-kuvanje koje uključuje upotrebu konzerviranih sastojaka, koncentrata i svega onoga što "ubrazava" proces kuvanja i daje utisak hrane koja se kuvala saaaaaaaaaaaaatima.
A, ja? Ja sam žena koja je odlučila da brine o porodici, koja ima vremena na pretek i meni NIJE dozvoljeno da pravim pileću supu upotrebljavajući....Knorr kockice. Ma, ko kaže?
Kažite vi meni, šta da se radi kada se jednoj trudnjači prijede pileća supa?Grehotaaaa...zar ne?
I tako, mojoj malenksoti pala na pamet supica, frižider je imao potrebne sastojke, tu su bile i kockice- ništa lakše!

Možda je smešno napisati recept za tako nešto jednostavno, ali ponekad je baš jednostavnost ono što nedostaje, što prija i godi. Supa je "hrana za utehu", hrana koja greje, opušta.

Jednostavno, uzela sam dve šargarepice, pola struka celera, pola crvenog luka, dva lovorova listića, biber u zrnu. Propržila sam šargarepu isečenu na kolutove, iseckan celer, luk (nisam ga sekla) na maslinovom ulju, dodala lovorov list i njega propržila zajedno sa biberom da ispuste svoju aromu i aromatična ulja.

Zalila sve to vodom (oko 1 l). Kada je voda počela da vrije dodala sam dve pileče kockice i sitnu testeninu koja se zove kritharaki ili orzo na engleskom/italijanskom, naravno, može se koristiti bilo koja druga testenina.

Kritharaki, koji po izgledu liči na duguljast pirinač, se kuva oko 10-ak minuta, meni se generalno sva pasta sviđa al dente, čak i u supici! S obzirom da ima veliku moć upijanja tečnosti, ako se kuva duže, supa može postati...pa, nešto drugo, samo ne supa!
Nije potrebno pomenuti, ali ipak hoću: kakav se miris širio kroz kuću! Miris domaće pileće supe, one prave, izvorne, ok, PODSEĆAO je na miris domaće, prave, izvorne pileće supe, ali, my God, al' je prijao! Nestrpljivo sam nasrnula kutlačom na šerpu, sipala toplu tečnost išaranu narandžastom i zelenom bojom, posula sam je bogato mlevenim biberom i seckanim, svežim peršunom...i zaronila....mmmm.....






4 коментара: